3
کارشناس ارشد رشته سنجش و اندازه گیری دانشگاه ازاد واحد تهران مرکز
چکیده
پژوهش حاضر به همترازسازی بین نمره¬های دو مقیاس اضطراب کتل و اضطراب حالت- صفت اشپیلبرگر می¬پردازد. بدین منظور از میان همه دانش¬آموزان مقطع متوسطه شهر تهران که در سال تحصیلی 89-1388 مشغول به تحصیل بوده¬اند، تعداد330 نفر دانش¬آموز (170دختر و160پسر) به شیوه نمونه¬برداری تصادفی چند مرحله¬ای انتخاب و دو مقیاس مذکور بر روی آنها اجرا شد. نتایج نشان می¬دهد همبستگی بین اضطراب کتل و خرده مقیاس حالت اشپیلبرگر برابر 805/0 و همبستگی اضطراب کتل وخرده مقیاس صفت اشپیلبرگر برابر 816/0 و همبستگی بین دو خرده مقیاس اضطراب اشپیلبرگر(حالت- صفت) برابر با 915/0 است. همبستگی بالای این آزمونها نشان می¬دهد که همه آنها یک ویژگی مشترک یعنی اضطراب را اندازه می¬گیرند. ضریب اعتبار هریک از آزمونهای کتل، حالت و صفت اشپیلبرگر که با استفاده از روش آلفای کرونباخ برآورد گردیده به ترتیب برابر با 768/0، 901/0، 906/0 بوده است.
علی هومن, حیدر, وطن خواه, حمیدرضا, حاتمی کیا, افسانه, احمدی سرتختی, عماالدرین. (1390). همترازسازی دو آزمون اضطراب کتل و اشپیلبرگر در دبیرستانهای شهر تهران. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 3(11), 85-106.
MLA
حیدر علی هومن; حمیدرضا وطن خواه; افسانه حاتمی کیا; عماالدرین احمدی سرتختی. "همترازسازی دو آزمون اضطراب کتل و اشپیلبرگر در دبیرستانهای شهر تهران". فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 3, 11, 1390, 85-106.
HARVARD
علی هومن, حیدر, وطن خواه, حمیدرضا, حاتمی کیا, افسانه, احمدی سرتختی, عماالدرین. (1390). 'همترازسازی دو آزمون اضطراب کتل و اشپیلبرگر در دبیرستانهای شهر تهران', فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 3(11), pp. 85-106.
VANCOUVER
علی هومن, حیدر, وطن خواه, حمیدرضا, حاتمی کیا, افسانه, احمدی سرتختی, عماالدرین. همترازسازی دو آزمون اضطراب کتل و اشپیلبرگر در دبیرستانهای شهر تهران. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 1390; 3(11): 85-106.