1
کارشناس ارشد مشاوره دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات
2
استادیار دانشگاه آزاد واحد رودهن
3
استادیار دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر بخشی آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانش¬آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی مدارس دولتی انجام شد. آزمودنی¬های این پژوهش را 60 نفر از دانش¬آموزان (30 نفر گروه آزمایشی، 30 نفر گروه کنترل)، منطقه 5 تهران تشکیل می¬دادند. آزمودنی¬ها به شیوه نمونه¬گیری تصادفی چند¬ مرحله¬ای انتخاب شدند. یک کارگاه 10 جلسه¬ای برای آزمودنی¬های گروه آزمایشی، تشکیل شد و به منظور جمع¬آوری اطلاعات از هر گروه در پیش¬آزمون- پس¬آزمون، از آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)، استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی تاثیر معنادار دارد و بر ابعاد تشخیص، مقایسه، بهترین پاسخ اخلاقی، استدلال اخلاقی تاثیر معنادار مشاهده شد و بر ابعاد تعریف ارزش اخلاقی و جملات ناتمام تاثیر معنادار مشاهده نشد.
سیروسی, مهسا, دو کانه ای فرد, فریده, حسنی, فریبا. (1390). بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 3(11), 1-12.
MLA
مهسا سیروسی; فریده دو کانه ای فرد; فریبا حسنی. "بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران". فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 3, 11, 1390, 1-12.
HARVARD
سیروسی, مهسا, دو کانه ای فرد, فریده, حسنی, فریبا. (1390). 'بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران', فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 3(11), pp. 1-12.
VANCOUVER
سیروسی, مهسا, دو کانه ای فرد, فریده, حسنی, فریبا. بررسی تاثیر آموزش گروهی داستان بر قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه چهارم دبستان مدارس دولتی شهر تهران. فصلنامه تحقیقات روانشناختی, 1390; 3(11): 1-12.